Kembara Tarbawi @Pulau Perhentian

Bismillah.

This should be early April post. But, I am really busy (or buat2 busy) to write an article about my story. Hehe :p

2 April 2015
Kami satu kelas naik bas UTM (riuh sangat =..=) balik Terengganu sebab nak pegi wedding clasmet kitorang, Adda. Yippi!!

3 April 2015
Pegi majlis kawen Adda and subhanallah her village is so amazing!! Cantik sangat, tepi jalan penuh dengan sawah yang menghijau. Tenang sangat. :,)
depan homestay kami kot ni..
Barakallah Adda dan pasangan. Semoga dirahmati dan berbahagia ke jannah. We are happy for you. Muah muah. haha
Petang tu, balik je dari majlis Adda kami terus siap2 pegi jalan2 dekat air terjun dan kolam air panas. Serious takleh nak move on dengan air terjun tu. Ingat sampai sekarang kot. Sobsob. The best thing is, there is no other people at there. haha. So, kami memang bebas sebebas bebasnya.

Esoknya pulak kami pegi jalan2 round Terengganu. Pegi pasar payang, round2 cari kepok lekor dan pegi ICT makan Ikan Celup Tepung plus coconut shake. Memang terbaikkk!

Malam tu kami pergi tempah hotel bajet yang dekat dengan jeti sebab kami nak memulakan misi backpackers kami ke Pulau Perhentian. Malam tu jugak survey and terus stay kat situ. Dah lupa pulak nama hotel tu. Thanks to kak Lin yang sanggup berpenat lelah layan and bawak kami pegi jalan2 dan drive kami ke sana sini. hehe

6 April 2015
Kami check out dalam pukul 10.30 dan naik boat untuk ke pulau dalam pukul 12 lebih kot. Lama jugaklaa menunggunya, tapi nasib baik pakcik2 kat situ banyak bercerita. So, takdelaa boring sangat kami menunggu.

And then, here we are!!

Pulau Perhentian
subhanallah
Kami stay dekat Tropicana Inn. Not bad laa untuk backpackers. Kena mendaki sikitlaa. haha. Kalau nak pegi pantai ataupun makan, kena naik turun bukit. Tapi, takdela jauh sangat pun. Bajet dalam RM 195 tak termasuk makan.

Petang tu terus pegi dekat pantai. Kitorang memang teruja sangat sangat sangat!!
Oh, lupa nak cakap. Kami berempat pegi pulau ni, saya, Wani, Ana and Atam. :D

Keindahan Pulau Perhentian
Air kat sana jernih sangat. Memang subhanallah cantik ciptaan Allah. Kebesaran Allah. :')

7 April 2015
Hari yang ditunggu-tunggu. Snorkelling time!!
Ada lima checkpoint semuanya antaranya fishpoint, sharkpoint, turtlepoint, fisherman village(kami makan2 kat sini) and romantic beach.
banyaknya ikan!!

hidupan laut :)
snorkeling Perhentian
tak pandai berenang
 Petang tu pulak, lepas siap2 solat kami pergi pulak trekking, naik bukit cari kincir angin. :)
angin kuat sangat kat atas ni

Kincir Angin Perhentian
Finally!!

Hmmm. Alhamdulillah sangat2 dapat jejakkan kaki kat sana. In shaa Allah, kami sedang merancang untuk ke next destination. Bila dan ke mana. Tungggguuuu...

^_^
Peace no war. Assalamualaikum. Babai.