Contest Ana Uhibbu Islam..

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.k..

Seperti tajuk kat atas tu,saya nak join contest hari ni..Contest by Wani..Sebelum tu,saya nak bagitahu..This is a very good contest!!(bukan bodek tau..hehe)Insya Allah penganjur dan para peserta akan mendapat ganjaran dunia dan akhirat..Ameen.

Tadaaaa..ni dia punya logo..
Klik jangan tak klik kalau nak join.. ^^


Saya sangat mencintai Islam kerana Islam adalah agama yg tersangat agung!Dipenuhi dengan kasih sayang dan ajaran yg memberi kebaikan kepada semua..Apa yg saya nak cerita for this entry adalah..

No Couple Before Akad!!

Ya..ya..Saya tau itu trend sekarang.Sangat susah nak cari remaja2 yg tak ada gf atau bf..i mean yg special punyer..Tapi,pada saya..Saya berpegang teguh pada prinsip saya yg ni..Buat apa bercinta sakan kalau cinta ALLAH belum kita dapatkan..Bukan saya nak cakap rasa cinta terhadap seseorang adalah haram,tapi melakukan sesuatu yg melanggar batas2 syariat Islam adalah haram..Dan,yakinkah kita bahawa kita begitu kuat untuk menepis godaan syaitan laknatullah yg tak pernah berhenti menggoda kita terutamanya apabila melibatkan hubungan antara lelaki dan perempuan ni?

credit to Syabab Musafir Kasih
Kawan2 kusayang..Memang cinta itu fitrah..Namun,fitrah juga perlukan peraturannya..Saya bagi contoh..Makan n minum adalah fitrah..Kita semua tau tu kan..Namun,ia juga ada peraturannya..Makan dgn tangan kanan,baca bismillah sbelum makan dan sbgnya..Samalaa jugak kisah cinta ni..Apa peraturannya?Batas2 antara lelaki dan perempuan wajib dijaga.Saya tekankan lagi sekali,wajib dijaga!

Ramai juga kawan2 saya yg cakap couple mereka couple yg suci..xder sentuh2 macam org lain..Call pun jarang sekali,cuma mesej je kadang2 lepas rindu..Saya nak tanya..Bila kita mesej dan selalu terkenangkan si dia,apa maknanya 2?Kita dah terlalai dan yg lagi parah,sampai terbawa2 dalam ingatan ketika solat ataupun melakukan ibadah yg lain.Ini adalah salah satu penyakit hati..Naudzubillah..

Couple after akad insya Allah dapat mengelakkan zina.Why?
Sebab masa tu pasangan kita adalah halal untuk kita.Kita dah boleh berdating sepuas puasnya..^_^
Sabarlah kawan2..Insya Allah kalau ada jodoh tidak ke mana..Kita sibukkan diri kita untuk menjadi soleh atau solehah dahulu sebelum sibuk nak mencari calon..Yakinlah yang jodoh kita ditentukan oleh Allah s.w.t. yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.”
(an-Nur’:26)
Baitul Muslim idamanku..
Melalui entry ni saya harap serba sedikit dapat memberi kesedaran kepada kita semua dan jugak menang yg Couple After Akad adalah jalan yg terbaik..Insya Allah,kita akan lebih terpelihara dari godaan syaitan dan juga zina..Lastly,saya nak cakap Ana Uhibbu Islam!!Islam is the way of life!!

pesanan penaja : sebagai peringatan untuk diri sendiri jugak yg mudah lupa dan adakah trlebih panjang..hehe



Post a Comment

4 Comments

  1. Subhanallah~ Indahnya Islam :)

    InsyaAllah... Amin ^^

    ReplyDelete
  2. @CiK FizA
    Ye,Islam agama yg sangat indah!
    Kita semua sgt beruntung kerana dianugerahkan nikmat Islam..^_^

    ReplyDelete
  3. @Enchek Bertopeng
    hehe..kalau ada calon n semua prsediaan dah cukup apa salahnyakan.. :)

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.