Baru Berkesempatan Tengok Kartun Moana and I was Like..

Baru Berkesempatan Tengok Kartun Moana and I was Like..
Abaikan makhluk hidung pink tu,~ >_<
Okey, aku memang agak ketinggalan zaman kot sebab baru tengok cerita kartun Disney Moana nih. Tapi, rasanya mesti ada lagi jugak yang belum tengok cerita ni kan? Haaaa, ngaku cepat! Kihkih

Sebelum tu, saja nak share dengan korang yang aku tengok cerita ni dekat laman web KissCartoon, manalaa tau ada yang nak tengok jugak ke kan? KissCartoon quality video dia agak terbaiklah bagi aku. Aku kalau nak tengok kartun online, aku cari kat sinilah. Tapi, takde subtitles laa. Kalau nak tengok anime pulak, aku tengok dekat KissAnime. Quality terbaik dan ada subtitle English. Aku syak dorang adik-beradik sebab ada Kiss kat depan tuh. Hihi

Sebenarnya macam biasalah, aku kalau tengok kartun disney taksahlah kalau aku tak menangis. Haha whyyy? Tengok cerita/drama manusia boleh pulak hati kental. Tapi bila mai tang kartun jadi hati tisu pulak. Uhuk!

Okey, Moana ni sebenarnya dari kecik dia memang sangat sukakan laut. Tambah-tambah lagi nenek dia pun suka bagi galakan dekat dia. Tapi, masalahnya adalah ayah dia yang merupakan ketua dekat pulau tu memang tak bagi main dekat laut sangat. Kalau nak tangkap ikan pun, sampai dekat area tertentu je. Takleh melepasi sempadan yang dah ditetapkan.

Bila Moana dah jadi gadis, dialaa pulak macam bakal jadi ketua kat situ. Tiba-tiba dekat kampung tu macam dilanda musibah gitu. Tanaman tak menjadi dan hasil tangkapan pun tak menjadi. Masa ni lah, Moana bersemangat balik bagi cadangan untuk pergi cari ikan melepasi sempadan tu. Of course, ayah dia naik berang dan Moana pun macam merajuk gitulaa.

Rupanya, ada sebab kenapa ayah dia sangat protective dan jaga sangat penduduk situ dari pergi melepasi sempadan tuh. Perghhh, kat sini serius sedih wehh! Haha boleh banjir kejap tau tak?

Tapi, nak dijadikan cerita ada sebab-sebab tertentu yang menyebabkan Moana terpaksa tinggalkan kampung tu dan mengembara naik perahu (eh, perahu ke tu?) mencari seorang lelaki bernama Mawi. Kalau tak silap akulaa, aku dengar macam dia sebut Mawi kalau salah maaflah ye. Mawi ni lah yang banyak bantu Moana tu.

And the adventure begin!
Moana sangat-sangatlah berani dan bersemangat waja. Eceh! Korang boleh bayangkan tak? Dia berani belayar seorang diri padahal dia tak pandai pun nak belayar atau control kapal tu. (kartun Fatihah, kartun tuu!) Okeyy, but still I was like wow and perghhh! Hihihi boleh faham tak perasaan aku macam mana tu? 😜😜

Serius, aku suka sangat cerita disney yang tak terlalu princess macamni. Mereka lasak dan sangat berdikari. Dengan aku-aku sekali naik semangat bila tengok cerita macamni. Thumbs up lah! 👍👍

Haha, okeylah. Malas dah nak ulas panjang-panjang. Nanti jadik spoiler pulak bagi sesiapa yang tak tengok lagi. Pendek cerita, cerita Moana memang terbaik!

👽👽👽

Sambil aku tulis entry ni, aku ada jugak belek-belek instagram. Lepastu, aku jumpa gambar ni. Serius, rasa macam kena cucuk dengan belati kejap. Taknak kena cucuk sorang-sorang, maka aku share gambar tu kat sini. Uhuhuhu~
Baru Berkesempatan Tengok Kartun Moana and I was Like..
Sumber
Okeyy, meh nangis berjemaah meh. 😭😭



Post a Comment

32 Comments

  1. Patutlah screen phone saya ni basah je bila baca blog Ana ni, menangis rupanya... hihi... saya memang nak tengok dan terima kasih bagi cadangan site tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, air mata mengalir sampai ke sana ke tuan? Haha

      Delete
  2. Gambar bawah sekali tu sangat #makandalam. Huhu ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan2 je saya ter'scroll gambar ni sebelum post. Tu share kat sini. :)

      Delete
  3. hehehe. samalah suka layan kartun gak. hehehe. yang bawah sekali tu memang sentap dibuatnya ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Okeyy, jumpa geng. Ramai sebenarnya geng pencinta kartun nii. Hehe

      Delete
  4. Saya pun baru je lepas tgok moana. Best jugak la kan. Sy pun download dri kisscartoon. Tggu masa full hd baru blh download sbb nak tgk video dgn kualiti yg baik. Haha. Sama jugaklah dgn kissanime tu 😂😂😂😂

    Gambar bawah tu memang terbaik la kan. Saya pun kdg2 menangis tgk kartun yg sedih2 😂😂 adoi😆

    #nangisberjemaah 😭

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah. Tapi, kena tapis jugak tengok kartun yang non muslim ni kan?
      Ambik yang sisi positif dan moral value dia jerlaa. Hihi

      Sobsob. Senyum dalam keperitan. :"(

      Delete
  5. Hahahaha dah syok syok baca yang atas aduhhh pedih tertusuk betul yang bawah tu 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kankan. Samalaa kita bila scroll2 nampak gambar tu. :)

      Delete
  6. Lepas ni saya nak kisscartoon.

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:59 PM

    Sampai skrg, saya masi belum tgk movie ni. Hari tu mmg nak tgk tapi full. Jadi plih tgk wyg sing ajelah. Ini pun best. Tapi thanks for sharing web tu. Nanti ada masa nak tgk.;)

    ReplyDelete
  8. Nak tau, tak nak? Ok, nk citer jugak. Sebenarnya akk yg ada ank besar2 ni pun peminat katun. Nnt nk download citer ni.

    ReplyDelete
  9. Dah tengok haritu, hihi dengan anak buah, mestilah layan cartoon je,huhu. Alamak, deep betul gambar last tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnyaa layan kartun dengan anak buah. Lagi meriah, nanti semua benda kena explain dekat dorang. Takpun dorang yg ralit duk explain dekat kita. Haha

      Delete
  10. Alamkkkkk kenapa deep sangat tu gambar last :(
    btw tak pernah tengok lagi kartun ni dan tak rasa nak tengok.
    sebab tak suka kartun jenis macamni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Mungkin sebab kartun ni macam 'go girls!" sikit. Siap ada nyanyi2 gitu~

      Delete
  11. Akak pun baru tengok.. Pengajaran yang diberikan sebenarnya bagus..
    Sepatutnya kita terus berusaha bukannya menyerah dan menerima sahaja takdir..
    Gambar yang last tu memang menyusuk ke hati.. Hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2, pengajaran macamtu lah yang kadang2 buat kita bersemangat kan?

      Hihi. Bagi peringatanlaa sikit lepas seronokk menonton~ :P

      Delete
    2. Atleast xde lah asyik princess.. princess je kan.. ada sumthing different..

      Delete
  12. saya tak minat sangat tengok kartun. komik last tu agak sentap g=la untuk saya yang kuat nangis ni. stapler hilang pun nangis huhu pasni kena banyakkan tangisan keinsafan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha comel je stapler hilang pun nangis. InshaAllah, sama2 kita baiki diri. :)

      Delete
  13. Gamba bawah tu serius deep..Anyways, sorry tak bce full sinopsis tu sbb takut spoiler.. haha.. belum tengok lagiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. It's okeyy. Kalau baca spoiler, memang terus rosak mood nak tengok cerita. :P

      Delete
  14. angkat tangan sebab tak tengok lagi Moana ni.lama tak menangis sebab movie.nangis atas tikar sejadah lagi dah lama tak buat.aduh sentap. huhu

    ReplyDelete
  15. x tgk lg... tp yg bawah tu... mmg deep...

    #mohonterasa

    ReplyDelete
  16. sy ngaku lom tengok lagi kartun ni. banyak sangat sy nak tengok tapi last2 semua tak tertengok. aduhhh. yang penting gambar dari ig tu juga lah #deep

    ReplyDelete
  17. terima kasih share link web tu.. :) :) hehe

    ReplyDelete
  18. Ala Ala siqah tak tengok lagi Moona. Tunggu kat Astro Best tapi takde lagi pun. huu. Ramai review kata filem ni best tau..

    Deep sungguh gambar last tu Ana. Meh nangis berjemaah T_T

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.