Malaysia Global March to Jerusalem

Bismillah.

Yeah! Lama sudah tidak singgah ke blog sendiri, terukkan? hehe
Apa khabar semua? Semoga sihat2 dan ceria2 semuanya di bawah limpah rahmat Allah. :)

MyGMJ
Alhamdulillah, hari Sabtu bersamaan 7hb Jun lepas, saya berpeluang ke Shah Alam mengikuti program Malaysia Global March to Jerusalem (MyGMJ).

Tetamu2 yang hadir
Kami bertolak dalam pukul 2.30 dari Johor dan sampai dekat Shah Alam dalam pukul 7.30. So terus solat maghrib dan jamak Isyak dekat masjid Sultan Abdul Aziz Shah. Siap solat, tengok ustaz Don tengah bagi kuliyyah kat situ. Excited kejap, tapi duduk kejap jer lepastu terus pegi kat dataran untuk program MyGMJ ni. :)   

Beberapa perkara yang saya rasakan perlu dikongsikan di sini antaranya adalah :
Mungkin ramai dari kita yang tidak tahu, banduan di sana sedang mengadakan mogok lapar. Mereka hanya minum air dan garam sahaja. Boleh baca lebih lanjut dekat sini. Sungguh berbeza dengan kita yang duk bermewah2 di sini. Allah.. Tu pun kadang2 sering terlupa untuk bersyukur.

Dan,jangan lupa teruskan berdoa untuk saudara2 kita di sana. Teruskan juga memboikot produk2 Israel. Paling kurang pun, MacDoald dan KFC. Jangan malu untuk memboikot. Boleh juga baca entry saya yang lepas di sini. Apa yang Boleh Saya Lakukan.

Selain dari saudara2 kita di Palestin, doakan juga saudara2 kita di Syria, Mesir dan negara2 islam yang lain. Doakan juga negara kita. Walaupun fizikalnya tidak dijajah tapi mentalitinya, kita sudah parah. Allahu..

Free. Free. Palestine.
From the river to the sea.
Palestine will be free.
Allahu akbar!!

Doa. Doa. Dan teruskan berdoa!!




Post a Comment

1 Comments

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.