Program ke Rumah Anak Yatim (SAYANG'13)

Assalamualaikum sahabat blogger sekalian. :)
Apa khabar iman semua? Saya harap dari sehari ke sehari iman kita semakin bertambah dan sentiasa istiqamah.. Amiin :')

Kali ni saya nak cerita program yang saya ikut dua minggu lepas. Ingat tak cerita yang saya dah story ari tu kat sini. Alhamdulillah akhirnya menjadik jugak program ni walaupun berubah tempat. :)

20-22 September 2013
Kami bertolak dari UTM petang Jumaat tu dalam pukul 3 petang dan sampai kat sana dalam pukul 4 setengah. Destinasi yang kami pergi tu adalah Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim Islam dekat Pontian.

salah satu bangunan asrama diorang
Malam tu kami just buat sesi pengenalan dan kemudian sesi pembahagian adik angkat yg kami namakan 'Find Your Buddy'..

Esoknya dorang ada LDK. Antara aktiviti adalah Tanah Airku, Susun Abjad,Bina Bangunan dan Terompah Telur. Menarik. Adik-adik kat sini sangat kreatif dan meriah. :) Gembira dapat happykan mereka.. ^^



Masa ni adik-adik duk tengah nak test diorang punye terompah. Yang palig menarik,ada satu kumpulan dari muslimin buat terompah high heel. Dan telur diorang tak pecah.. Lawak jer.. Tapi,diorang salah satu kumpulan yang menang aktiviti ni.. :)

Kemudian,pada petangnya kami ada buat bengkel solat. Lepas ustazah bagi penerangan ada praktikal pulak. Semoga solat kita semua betul dan bertambah khusyuk lepas ni. 

Kat sana,kami makan dalam dulang dengan adik-adik. Seronok makan dalam dulang ni. Sape yang tak pernah try bolehlaa cuba ye.. Boleh rapatkan ukhuwwah dan nasi pun biasanya jarang nak tak habis.. ;)
Malam ,kami berqasidah dan berbbq.. Qasidah kami jemput seorang ahli nasyid UTM. Seronok betul adik-adik tu berqasidah..

Pada hari last pulak ada slot2 motivasi dan penutupan. Dan masa nak berpisah dengan adik-adik adalah masa yang sangat menyedihkan. Tengok muka dorang memang buatkan saya mengalirkan air mata. Adik-adik semua tunggu nak salam sebelum kami naik bas. Makcik dan mama penjaga diorang pun menangis jugak masa kami nak balik tu. Sangat sedih.

Mak cik dan her beloved daughter. Dorang comel. :)

Apapun,saya harap ukhuwwah antara kami PMIUTM Skudai dengan adik2 dari Pertubuhan Anak Yatim Islam Pontian kekal berpanjangan.. :')
Love all of you  ^_^







Post a Comment

4 Comments

  1. dulu aefa pon ade wat program gn anak yatim.. best.. :)

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam. asiff lambat balas komen ye :)

    Subhanallah! bestnya program mcm ni. kekalkan program mcm ni ye. inshaAllah sgt bermanfaat :)

    ReplyDelete
  3. @Aefa Aerisya
    Semoga program mcm ni dprbanyakkan lg. in shaa Allah mmberi manfaat utk adik2 n kita sndiri. :')

    ReplyDelete
  4. @نورعيم
    xperlaa ukhti.. hihi
    In sha Allah kita berprogram smbil brdakwah. Semoga Allah redha. :D

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.