Idea Untuk Denda Anak Murid

Idea Untuk Denda Anak Murid



Ada sorang pelajar yang aku duk mengajar ni, selalu sangat kalau dalam kelas kena tulis-tulis, tak sempat nak siap. Menulisnya agak perlahan dari kawan-kawan sekelas yang lain. 

Bila aku suruh sambung siapkan kat rumah. Tak pernahnya nak siap. Kena denda pun tak makan saman. 

Kena bebel
Kena rotan
Kena ketuk ketampi
Kena jalan itik

Semuanya boleh gelak-gelak dan tak siap jugak kerja. 
Last sekali, datang satu lagi idea untuk denda anak muridku ini. Haha

Idea Untuk Denda Anak Murid

Idea Untuk Denda Anak Murid

Salin berulang-ulang. 

Aku guna waktu lepas kelas. Since rumah dia dekat je dengan rumah aku ni. Bolehlah nak denda macam ni pun. 

Tapi, aku suruh salin satu muka surat je. Pakej dengan bebel-bebel sayang sikit. Haha

Idea Untuk Denda Anak Murid


Haha. Aku suruh tulis ayat ni. Saya anak yang rajin.  Tulis sampai penuh satu muka jer ni.

Yang tak menahannya, tiba-tiba boleh tulis laju pulak bila di isolated dari kawan-kawan lain. Sabar jer laa kan. Hihu

Umi dia bila tengok gambar tulisan tu, dia cakap. Siap pakej tulisan jadi cantik pulak tuu. 

Masa kawan-kawan dia tahu aku nak denda suruh tulis saya anak yang rajin tu. 

Depa kata, rajin apanya? Saya anak yang malas lah sepatutnya. 
Umi suruh buat kijo rumoh, taknak buat sebab tahu nak main jaaa. 

Adeh. 

Aku pun cakaplaa. Takleh laa, kita kena tulis yang baik-baik. Biar jadi doa kat dia. Nanti dia jadi betul-betul rajin laa lepas ni. 

Haa, acik-acik yang baca kat sini pun tolong aminkan sekali lah yee. 

Aamiin. 🤲

Jap, acik-acik pulak pernah ke kena denda macam ni masa muda remaja dulu? Hihi 



Post a Comment

4 Comments

  1. satu muka surat bulu latihan ok.lg banding dpn blkg kertas karangan hehehe

    aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tu lah. Tapi, kalau banyak sangat jenuh nak menunggu lah pulak. So, kita denda untuk buat raso2 jer lah.

      Delete
  2. Alolo shian dia kena denda.. hahah.. Cuya pon tk ingt klau dulu kene denda mcm ni ke tak...tapi zaman sekolah menengah Cuya pernah kena ketuk ketampi. HAHAH skola menengah tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha kena bagi jugak kadang-kadang Cuya. Kita pun sampai ke matrik pun ada lagi kena denda. Hahaha

      Delete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.