Ramadhan Kareem: 5 HARI LAGI!!!

Ramadhan Kareem: 5 HARI LAGI!!!

Ramadhan Kareem: 5 HARI LAGI!!!

Ya, tuan-tuan dan puan-puan.
Lima hari jer lagi kita bakal bertemu dengan tetamu yang dirindui, RAMADHAN!!
Allah, Allah.. Setelah setahun berlalu, lima hari jer lagi kita akan bertemu lagi dengan bulan yang mulia ini.

Sampaikanlah kami pada bulan Ramadhan ya Allah. :)

Siapa yang excited nak jumpa dengan bulan Ramadhan ni? Angkat tangan sikit!!! Hihihi
Okey, dah kata excited takkan takde buat preparation apa kot. Takkanlah semangat cari baju raya je. Apa kata, kali ni kita lebihkan semangat ni untuk sambut Ramadhan? Ehhh, nak kena beli baju baru jugak ke?

Taklah. Hehe tapi at least kita prepare laa telekung yang bersih dan wangi untuk first Ramadhan nanti. Haaaa, sebelum maghrib first Ramadhan nanti. Apa kata kita sama-sama sambut dekat rumah Allah. Kalau boleh, stay sana setengah jam ke sebelum masuk maghrib tu. Buatlah apa-apa amalan soleh sebagai menandakan kita ni excited nak sambut Ramadhan.

Tetamu mulia kita ni. Mestilah kita nak raikan. Pesan Syeikh, kalau boleh nantikan detik awal Ramadhan nanti dengan amalan soleh dan tangisan. Mudah-mudahan bila di awal Ramadhan kita dah buat amal soleh, kita akan dapat istiqamah sehingga akhir Ramadhan nanti. Aamiin Allahumma amiin.

Ramadhan Kareem: 5 HARI LAGI!!!
Sama-sama kita cuba tingkatkan amalan kita di bulan Ramadhan nanti ya. Dalam gambar kat atas tu antara amalan yang kita boleh cuba untuk istiqamah amalkan. Kalau mampu lebihkan lagi dengan amalan-amalan tambahan yang lain. Ramadhan, bulan yang sangat sesuai untuk mendidik kita dalam melakukan ibadah. InshaAllah, sama-sama kita berusaha ya. We can do this, inshaAllah! Tak mampu buat semua, jangan tinggal semua. Okeyh? ;)

Oh, dan satu lagi cubalah sehabis mungkin untuk kawal nafsu kita bila berbuka nanti. Jangan membazir. Berpada-padalah. Sebelum beli atau masak, fikir dulu aku mampu ke nak habiskan makanan ni. Sebab kalau kita membazir, bimbang perkara tu boleh mengurangkan pahala puasa kita. Huhu

Last but not least, jom hayati kata-kata guru mulia kita ni,

Ramadhan Kareem: 5 HARI LAGI!!!



Post a Comment

7 Comments

  1. Excited nk sambut ramadan. Semoga kita dipanjangkan umur utk bertemu dgn ramadan tahun ni dan tahun2 akan dtg juga hendaknya. Amin. Selamat menjalani ibadah puasa Ana.

    ReplyDelete
  2. me me me. I'm excited and can't wait for it. Semoga kite semua selamat bertemu Ramadhan aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aAssalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..aminnn...

      Delete
  3. teruja plak.. x sabar

    ReplyDelete
  4. nasihat yg bermakna :)

    ReplyDelete
  5. pejam celik pejam celik hari ni dah msk hari kedua berpuasa...

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.