Koleksi Pistol Peribadi

Koleksi Pistol Peribadi

Hahaha.

Okey, aku terhibur bila ternampak ustaz aku up status whatsapp pasal ni. Tapi, betullah kan dulu-dulu memang ni jerlaa pistol kita. Hehe. Pistol mainan bukanlah sesuatu yang mudah nak dapat. Tambah-tambah lagi kalau duduk kampung macam aku dan keluarga pun sederhana je. Bukan kategori berada.

Tapi, tetaplah bahagia jer. Lagi hebat, kalau pistol yang diolah siap boleh tembak betul-betul tu. Peluru dia guna buah hutan yang boleh buat ulam tu. Bulat-bulat kecik nama apa tak ingat pulak. Tapi, aku tak reti bpun nak buat pistol tu, tumpang yang abang aku atau kawan-kawan lelaki punya je. Tak sempat nak menuntut dengan dorang, sedar tak sedar dah besar. Hehe

Kat kampung ni, macam-macam boleh buat jadi mainan. Kena kreatif je. Kan? Kat bandar pun sama je sebenarnya, cuma tulah ranting pokok pun kadang-kadang susah nak jumpa kalau dah dekat bandar ni. Hehe

Anak buah aku pernah cakap macam ni bila balik kampung.
"Alaa achik nak main apa lagi ni? Bukan semua benda dekat kampung kita boleh jadikan dia mainan ke?"
Hah, ayat Abang Irfan la tuu. Dah macam-macam mainan aku main dengan dorang sampai ketandusan idea kadang-kadang tuu. Haha. Sungai boleh kata wajib pegi berendam kalau dorang balik kampung, walaupun air sungai tu sangatlah cetek. 

Seronok layan dorang, sebab dengan aku-aku pun boleh join sekaki main jugak. Boleh mengimbau zaman muda-muda dulu kan? Kalau nak buat sendiri memang taklah. Aku nak pergi kat sungai depan tu pun segan kalau takde anak buah. Huhu

Koleksi Pistol Peribadi

Hah, tulah contoh gaya muka budak tiga orang yang belum mandi. Pagi-pagi lagi dah ajak nak tengok sungai. Belum lagi ada semua anak buah. Lagilah riuhh. Alahai, rindu pulak depa. Hehe inshaAllah kita jumpa raya nanti. Rinduuuuuu!  


Post a Comment

10 Comments

  1. memang tak reti nk buat pun pistol tu. hehehe

    ReplyDelete
  2. ye laa dulu x de video games mcm skrg... sbb tu anak2 dulu kreatif dan boleh survive

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh betul2. Kanak2 sekarang mak ayah kena kawal n usaha lebih sikitlaa untuk bagi anak explore the world, biar dorang terus kreatif.

      Delete
  3. Pistol mainan tak pe.. ingatkan betul2 tadi.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pistol betul tu kena tunggu jadi kakLong dulu kut kak. Hehehe

      Delete
  4. kreatif nya kan. tak sangka pistol kayu tu nampak macam real jugak ^_^

    ReplyDelete
  5. Masa kat kampung dulu selalu juga la main combat-combat dengan senapang buatan sendiri guna peluru buah terung pipit...

    ReplyDelete
  6. sy penah buat pistol mcm nie. main dgn adik2. asal boleh ja.

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.