Hada Labo Deep Clean & Pore Refining | Product Review

Hada Labo Deep Clean & Pore Refining | Product Review
  • Bentonite Clay - mineral clay from natural volcanic ash with high content of minerals effectively absorbs excess dirt,oil and impurities from pores.
  • ALPAFLOR ALP-SEBUM - rare Alpine plant extract minimizes pores and controls sebum secretion, leaving skin matte and smooth
  • Hyaluronic Acid - Hydrates skin to help prevent dryness and keep skin soft and supple
Haha. Tengok, gigih tak aku salin tiga benda kat atas tu. Kiranya tiga bahan kat atas tu merupakan bahan penting untuk mencuci dan mengecilkan pori-pori yang ada kat muka kitalah kan. (melainkan muka korang ploless macam kulit babytakde pori Sobsob jeless )
Pencuci muka Hada Labo Deep Clean & Pore Refining ni kiranya fungsi utama dia dibuat memang untuk mencuci dan juga mengecilkannya pori-pori lah kiranya. Yelah, baca nama pencuci muka ni pun memang dah obvious kan? Hihi

Aku suka pakai pencuci muka ni sebab aku rasa texture dia sangatlah lembut. Bila lepas pakai, memang akan rasa bersih sangat muka. Lembut dan segar giteww! Lagi satu, pakai pencuci muka Hada Labo Deep Clean & Pore Refining ni memang sangat jimat. Sebab kita hanya perlu picit sikit je, nanti dia punya buih sangatlah banyak. Seronoklah kan, boleh buat penjimatan di situ. :)

So far, lepas pakai ni dari sudut membersihkan, mengurangkan minyak dan membuatkan kulit wajah jadi lembut aku rasa memang berkesan. Ke aku je yang perasan? Uhuk uhuk. Cuma bab mengecilkan pori tu, aku tak pasti pulak. Rasanya tak berkesan sangat, atau mungkin jugak prosesnya terlalu lambat sampai aku tak perasan. Haha

Memang takde perubahan yang besar sangat, tapi aku memang suka produk yang biasa-biasa je. I mean, tak terlalu mengubah kulit kita. Contoh, jadi putih ke. Aku tak suka macamtu. I love my natural skin tone. Cewaaaah! :P

Ohh, lupa nak bagitahu. Aku beli pencuci muka ni dengan harga RM 24.27. Aku pakai pencuci muka ni baru first time dan dah nak dekat tiga minggu. Jadi, tu lah review aku untuk produk nih. Dan harus diingat, kalau produk ni sesuai untuk aku, tak bermakna sesuai untuk anda semua. I'm just sharing my opinion je kat sini.

Harap membantu kalau ada sape-sape yang memang tengah cari pasal pencuci muka Hada Labo Deep Clean & Pore Refining ni okeh?!
So, korang pernah pakai Hada Labo tak?
Ke korang pakai pencuci muka apa?



Post a Comment

22 Comments

  1. Anonymous1:53 PM

    ooo nti sharing la gambar nk tengok hihi...kalau x kite nk join gak guna ^__^

    ReplyDelete
  2. Product Jepun kan? Harga tak mahal sangat... kalau ok bolehlah teruskan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah, produk Jepun. Tulah, harga mampu milik lagilaa.

      Delete
  3. Nice review sis..Sekedar info yang mau beli produk hadalabo lengkap bisa kunjungi instagram kami @dewiqueen_shopper

    ReplyDelete
  4. first time kak ana dengar nama produk ni. Kak ana pun sama. tak obses dengan produk nak putihkan kulit ke flawless ke ape ke. janji kulit bersih dan sihat. tu jer. sekarang ni nak dekat setahun kak ana guna cetaphil. so far ok sgt. sebelum ni pakai ginvera, kulit rasa kering setiap kali lepas cuci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ni saya pakai Cetaphil jugak kak. Memang best. Tp, skarang dah tak mampu nak pakai cetaphil tu yg cari pencuci muka mampu milik tu. Haha :P

      Delete
  5. Saya pernah guna hada labo face lotion. So far ia sangat selamat untuk digunakan tapi dia punya kesan agak lambat

    ReplyDelete
  6. pernah nampak juga orang promote produk ni. bagus baca review dia. Wahhh siap ada effect air lagi dekat botol dia hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. kengkunun nak bagi nampak fresh laa~ :P

      Delete
  7. memang susah nak cari produk yg boleh kecikkan pore secara obviouss,,sy pun tengah experiment dgn byk produk nak kecikkan pori T.T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya kalau nak kecikkan pori memang kena ambik masa. And, makanan jugak kena jaga. Hihi

      Delete
  8. Akak tak pernah cuba lagi... macam best aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau taktau nak pakai pencuci muka apa lepasni bolehlaa cuba. :)

      Delete
  9. Tak pernah pakai lagi, tapi ramai bagi feeback positive pasal produk ni. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, ramai bagi feedback positif. Tu pasal saya pun terpengaruh sekali. :)

      Delete
  10. Lama dah tak pakai pencuci muka.. cucu ngn air beras pun dah tak terbuat.. hehehe
    Nice sharing Fatihah..

    ReplyDelete
  11. first time dgr tentang pencuci muka hada labo ni. sy pakai clean & clear 😄

    ReplyDelete
  12. pegi mn2 kalu jumpa produk ni, benda pertama yg sy akan igt adalah JUN JI HYUN hehehehe

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.