Trekking @ Pantai Pasir Lanun

Monday, December 09, 2013

Bismillahirrahmanirrahim.

Subhanallah.. Alhamdulillah.. Allahuakbar..



Sabtu dan Ahad (7-8 Disember) 

Saya dan kawan2 brtolak ke sana pada pagi Sabtu. Dalam empat jam jugaklaa nak sampai dari UTM ke pantai tuh. Bila dah sampai, subhanallah.. Seronok sangat tengok pantai. :')
Deru ombak yang sangat menenangkan jiwa. Dapat jugak melepaskan tekanan projek2 yang bertimbun di akhir2 sem ni.. huhu

Kami terus dirikan khemah,makan2 dan kemudiannya kami pergi naik bukit dan memasak kat atas sana. Group kami masak sambal. Nak masak tu tak susah, yang susahnye nak hidupkan mati. Menangis2 main dengan asap. Dengan keadaan yang lembapnya,memang agak menguji jugaklaa. Tapi,nasik baik Encik Sam bagi starter. Encik Sam ni lah tenaga pengajar kami. Starter tu buatkan api senang nak hidup.




Kumpulan lain ada yg rebus ubi,masak air dan buatkan cekodok. Dan kemudiannya kami makan dengan gembiranya sebelum turun balik dari bukit tu. Pengalaman baru bagi saya pergi memasak kat atas bukit. Dan ia sangatlah super awesome!! ^_^

Malamnya,group kami kena berkawal dari pukul 5 hingga 6 pagi. Bangun pagi,tengok pantai perasaan tak tau nak cakap macam mana. Allahu,sungguh indah ciptaan-Mu. Sambil berkawal sambil baca al-Ma'thurat. First time rasanya baca al-Ma'thurat sampai nangis2. Sungguh! Allah itu sangat hebat!

Esoknya,lepas bersenam kami naik lagi bukit semalam. Tapi kali ni kami naik sampai ke puncak. Subhanallah, sungguh cantik tengok view pantai dari puncak bukit. Sungguh hebat kuasa Allah. :')


Setiap kali tengok alam Allah,fikirlah tentang kebesaran-Nya. In shaa Alah,akan ada pahala di situ. :')




You Might Also Like

2 comments

  1. sesungguhnya ciptaan Allah lebih besar drpd yang lain :)

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)