Dengan Nama Allah.. :)

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah akhirnya dapat jgk post entry dekat my beloved blog nih. hehe.. Apa khabar sahabat semua? Semoga sihat dan ceria selalu.. :)
Hari ni second day saya start sem tiga. Beberapa subjek dah start blaja dan ada jgk lecturer yg buat sesi taaruf. Kitorang semua jadi malu2 kucing pulak bila nak perkenal diri masing2 padahal dah lama kenal. Lawak jer.. hihi.. Saya baru sampai UTM semalam,homesick pun tak hilang lagi ni.. huhu..
Tapi takpe menuntut ilmu ni kan sikira sebagai ibadah jugak kalau kita buat kerana Allah. Teringat pulak hikam (kata2 hikmah) yang saya blaja masa B.Arab kat sekolah dulu :
Menuntut ilmu itu wajib ke atas setiap muslim.
Jadi,takde sebab untuk kita tak menuntut ilmu ye. Jangan pulak kata ilmu tu benda yang kita belajar kat sekolah je, ilmu akhirat tu lagi penting tau.. Kita belajar tinggi2 jangan sampai terlupa nak belajar ilmu agama..
Rugi BESAR kalau jadi macam tuh. Naudzubillah..

Last but not least,
Bismillahirrahmanirrahim, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Semoga pengajian kita ikhlas kerana Allah dan semoga kejayaan milik kita semua. In shaa Allah, ilmu ini boleh kita gunakan untuk kebaikan seluruh umat islam. :)



Selamat malam semua..

p/s : sesape yang nak isi JPA dah blh isi dah. Tarikh tutup 16  Sept ni.. Cepat2!!



Post a Comment

0 Comments