Apa yang Boleh Saya Lakukan?

Sunday, November 25, 2012

With the name of Allah the most gracious and merciful..

Assalamualaikum buat sahabat pembaca semua.. :)

Allahumma solli a'la Muhammad wa a'la alihi Muhammad..Pertamanya,jom kita sama2 doakan saudara2 kita yang sedang berjihad dalam mnegakkan Islam di Gaza,Syria,Burma dan semua negara2 Islam yang ditindas.Termasuk juga negara kita sebenarnya yang dijajah dari segi ideologi walaupun tidak dari segi fizikalnya.Please Allah protects muslims around the world. :'(
So,apa agaknya yang kita boleh buat untuk saudara2 kita ini?Ingat,walaupun kita rasa usaha kita sangat kecil dan tidak mambantu tapi di sisi Allah,tiada siapa yang tahu..
Kita boleh buat benda ni kan?
That's it!Kita boleh berdoa,boikot,derma,sebarkan melalui internet and please keep ISTIQAMAH!!Pesanan untuk saya sendiri terutamanya..
Walaupun ada orang kata boikot2 ni tak jejaskan musuh2 Islam pun,tapi saya tetap rasa yang kita perlu lakukannya..Dan satu lagi.

Pernah seorang penguasa Yahudi berkata bahawa mereka tidak takut kepada umat Islam kecuali apabila bilangan umat Islam yang solat Subuh brjemaah sama banyaknya dengan semasa solat Jumaat... wallahuaa'lam
Ayuh semua umat islam,kita bersatu!!Cukup-cukuplah kita bertelagah sesama sendiri.
Menggunakan pendekatan MENYINDIR tidak akan menjadikan rakyat Malaysia lebih prihatin kepada isu di Gaza dan Palestin. Malah ia mungkin menimbulkan rasa menyampah dengan golongan pejuang isu Palestin. Ajaklah, Allah itu Tuhan yang hari-hari didurhakai hamba-Nya, jarang sekali Allah memujuk dengan sindiran.
Jangan rasa bagus sangat apabila prihatin dengan isu Gaza. Rasa bagus itulah sifat yang menjadikan Yahudi terlaknat.
Pujuk, jangan kutuk.
Bina jambatan, bukan tembok.
Ajak, bukan ajar.
Jadi da'i, bukan mufti!
Ya Allah, bantulah saudara-saudara kami di Palestin, ya Mujib al-Du'a!
Dipetik dari belog Ustaz Hasrizal..Sangat setuju dengan kata2 ni.
Sebelum saya stop,apa kata kita banyakkan solat hajat dan juga solat dhuha..Doakan kesejahteraan umat islam di seluruh dunia..Anyway,sape2 yang belum buat lg solat dhuha hari ni..Jom2!!Sempat lagi nih.. :D
Assalamualaikum..









You Might Also Like

12 comments

  1. sama2 lah kita berdoa supaya Allah menyelamatkan saudara kita di Palestin daripada kekejaman tentera zionis.

    ReplyDelete
  2. yee .. itu juga jihad :)

    # Jom kita sama-sama memeriahkan lagi GA ini .. Mana tahu kan dapat hadiah domain. Banyak keistimewa

    ReplyDelete
  3. doa ALLAH mendengar,moga-moga allah ringankan seksaan pada mereka. allahuakbaR~!

    ReplyDelete
  4. tp kan..kenapa ada beberapa ustaz ni kdg kata boikot tu x perlu. hurmm sebab mcm KFC, pekerja dia melayu. bila boikot nnt jejaska ekonomi org islam sendiri... jadi confius dgn pandangan berbeza dr ustaz2 ni.

    Psst.. tp saya mmg boikot pun.

    ReplyDelete


  5. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  6. @Aril Impian
    :) Terima ksh sudi singgah sini..

    ReplyDelete
  7. @Hani Uzmaa
    Em,memang pun.Tapi,pndapat saya dr kita xbuat ape2 tu baiklaa kita buat juga usaha yg kecil ni.Moga kita dapat juga saham di akhirat sana..
    UAI pun ada cakap,kalau ada org bunuh anak kita,pastu dia buat kenduri.Kita sanggup ke nak gi makan?
    Wallahu a'lam.. :)

    ReplyDelete
  8. @wisata bakti alam
    Oh,terima kasih yaa sudi berkunjung.. :)

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)