Pengalamanku "Tengok" Eksiden

Sunday, August 05, 2012

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.k buat sahabatku.. :D
Semalam masa gi solat terawih,ada sorang mak cik bagi bunga kat saya..Wangi tau,bunga apa ek nama dia..hehe..
ade sape2 tau tak ni bunga apa?hehe
Saya nak berkongsi satu cerita dgn sahabat2 semua.Semalam saya "tengok" satu kemalangan jalan raya..Sebenarnya saya tak perasan pun kejadian tu padahal ia berlaku betul2 depan mata saya.Bila abah saya macam terkejut gitu barulah saya tengok jugak..Dan pada masa tu kereta tu dah terbalik pun.Tapi saya cuma nampak debu2 yang berterbangan je..Saya konfius kejap bila abah saya pusing kereta..Boleh pulak saya pegi tanya abah..
Kereta tu berenti ke?
Abah pun cakap :
Berenti apenye?Dah terbalik dah pun..
Bila abah pegi dekat,abah saya turun.Mase tu takder orang sangat lagi..Saya tak turun pun takut saya pulak yg gi pengsan kat situ..huhu..Kejap jer pastu orang ramai..Jalan pun dah mula sesak.Saya tengok abah saya duk bercerita kat beberapa orang kat sana.Saksi kejadiankan..

Tapi,alhamdulillah..Walaupun kereta tu terbalik dan jatuh sikit..Semuanya selamat,takder kecederaan serius pun.Saya nampak sorang jer yang luka sikit kat muka..Semoga cepat sembuh..Pengalaman pertama saya "tengok" kemalangan..Allahuakbar,takut sangat saya mase tu..Senyap jer duk dalam kereta.Padahal xnampak pun..

Tulah,bila Allah nak buat sekelip mata jerkan..Saya yang kurang peka terhadap persekitaran ni tak sempat nak perasanpun..
Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: Jadilah engkau! Maka ia terus menjadi.
Surah Yaasin :82
Kawan2 ada pengalaman tengok kemalangan tak?




You Might Also Like

4 comments

  1. maka berhati-hatilah memandu kenderaan..

    *penah nampak lori minyak hancur dan tebako..

    ReplyDelete
  2. bila kemalangan ni, seolah-olah anak mata digelapkan..

    yg pernah sy tgok, sy sendirilah yg kmalangan, naik basikal..nk cross jalan, tgok blakang xde knderaan, tgok lg xde, sekali nk lintas, bang! moto langgar dr blakang, basikal sy bpusing2 kdepan. sy steady lg. wktu tu tingkatan 4. xcedera pd zahir, tp dlaman Ya Allah, derita sorg2. tulang blakang tgeliat rupanya. :) trus fobia. nseb bkn spm.

    ReplyDelete
  3. @BiskOt
    Masya Allah,takut saya dengar..Jadi pengalaman ngeri yg takleh lupalaa kan.Saya alhamdulillah,tak pernah lagi kemalangan.Mintak dijauhkan..

    ReplyDelete
  4. @ariff al-baqi
    Betul2..Berhati2 selalu n jgn lupa bace doa sebelum naik knderaan. :)

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)