Kreatifnya Abang Irfan.

Wednesday, November 23, 2016

Alhamdulillah, anak buah aku yang sulung Abang Irfan dah umur lima tahun sekarang ni. Kejap je kan masa berlalu. Ingat lagi masa hari pertama dia dilahirkan kat entry ini.

Dah bersekolah, pandai baca dan tulis2 dah pun. Abang Irfan memang sangat suka melukis. Selalu dengan pen dan buku. Lagi satu, pantang nampak notebook saya mesti duk mintak nak menulis atau melukis. Hihi

Saya ni pulak jenis sayangkan notebook. Tapi, biasanya saya akan bagi kat dia menconteng dalam dua muka surat je. Haha. Kedekutkan mak sedara dia.
Kat bawah ni saya nak share hasil kreativiti Abang Irfan. ;) 

childDrawing

Achik ke tu? O.o 
Haha. Siap labelkan lagi. Tersenyum molek jer dia lukis saya eh. Abang Irfan lukis saya tengah main bola kot tu.. ;)

childrenFantasy

Gambar kedua pulak ada gambar saya dan tadika. Abang Ifan cakap.

    "Ni gambar achik masa kecik2, achik pegi tadika."

Lepastu, saya tanya dia nombor lima tu apa? Dia cakap nombor lima tu umur saya. Saya pun bagitaulaa, achik tadika masa umur enam tahun. Sebabtulaa ada kesan kena potong dan dia tukar jadi enam tu. Hihi

Btw, saya sebenarnya tak masuk tadika pun tapi masuk PASTI. :)

You Might Also Like

17 comments

  1. Comelnya.. Kreatif sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Setiap kali tengok mesti senyum..

      Delete
  2. Ok acik jadi model Irfan...hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab acik gerak banyak sangat kot, sebabtu gamba jadi macamtuu. :p

      Delete
  3. Anak anak memang cepat membesar. Eloklah irfan ada bakat seni. Boleh dipupuk dari kecil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak. InshaAllah.. ;)

      Delete
  4. hahaha~ comel !! masa umur2 gini memang budak2 bangak ekspresikan ape yang dorang nampak melalui lukisan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg Irfan memang suukaa sangat melukis sekarang. Pastu kadang2 paksa achik dia pulak yg melukis. Hihi

      Delete
  5. cantik lukisan dia untuk budak berusia 5 tahun
    berbakat tu, perlu kerap digilap =)
    tadika dan pasti tu bukan sama ke?
    anyway saya dulu pun pasti juga =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Entahlaa, sebab saya ingat dulu punyalaa saya pujuk mak ayah saya nak msk tadika sebab kawan2 saya mostly pegi situ. Tp, xdapat jgk. Wahahah

      Delete
  6. Pandai dia lukis..kreatif hehehe

    ReplyDelete
  7. memang kreatif la kiranya ni

    ReplyDelete
  8. Great article. Smart truths and good insights.

    ReplyDelete
  9. Haha. Comel sgt lukisan budak2 ni kaaan

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete
  10. lakaran datang dari hati

    ReplyDelete
  11. We used to read comics from established cartoonists I think that is overlooked.
    Kalau di barat gambar ni mendapat tempat.

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N