First Day Persekolahan Irfan

Tuesday, January 05, 2016

Semalam first day abang Irfan sekolah. Wait, abang Irfan dah berapa tahun sekarang? Untuk pengetahuan korang semua, Irfan dah lima tahun! Yeayyyy!
Dah besar dah anak buah sulung saya. :')

Irfan sekolah dekat tadika Little Caliph. In shaa Allah, sekolah yang elok untuk pendidikan agama dan akademik. Moga jadi anak yang soleh dan berguna untuk agama dan masyarakat. ^^

Apa yang kelakarnya, bila saya tanya kakak saya macam mana Irfan semalam. Kakak pun hantar voicemail dia temuramah Irfan. haha

Guess what? Irfan cakap apa tau.
Tau tak? Irfan tido kat sekolah tadi tau tak?..
Kami yang dengar ni, gelak gulingguling. Haha. Ok, itu ouverrr. Please, abang Irfan jangan tiru perangai Achik okeh?. Hahaha
Ok, jom kita tengok sikit aksi abang Irfan dan kawan-kawan dia kat sekolah.

Gambar ni masa hari orientasi haritu.
Kena buat gelang, nampak masih excited. ^^
Kena nyanyi. Oke, dia dah lari. Usya yang kat blakang tengah tengok dinding tu ye. :P
Alamak, abang Irfan dah duduk! Hahaha
Ottomennn! Kembali minat. haha
Serius kelakarlaa saya rasa anak buah saya yang sorang ni. Kopiah dengan nametag dia pun dah tak tahu ke mana dah. Takpe, kanak-kanak ni memang macam2 ragam kan.. Tak semestinya dia taknak ikut apa yang cikgu dia suruh tu dia tak baik. Saya selalu fikir yang kanak2 macamtu adalah kanak2 yang kreatif.

Memang kalau jadi cikgu tadika ni kena kreatif dan pandai pujuk dorang. Dan yang penting sekali sabar dan sayangkan dorang. Mencabar kan? :)

Ibu(pengasuh dorang) pun cakap si Faqih pun tak bising sangat kat rumah semalam sebab geng dia yang sorang ni dah sekolah. Hihi.
Biasalaa tu, berubah suasana kann. Nanti dah lama-lama sikit okelaa tu.

Haha. Tu jer dulu kott. Oke then, assalamualaikum. ;)

You Might Also Like

22 comments

  1. selamat belajar abg irfan ;-)

    ReplyDelete
  2. Alolo comelnya dorang >.<

    ReplyDelete
  3. @dear anies
    Achik dia cakap terima kasih. :)

    ReplyDelete
  4. comel! suka tengok budak-budak pegi skolah.. lagi2 yang 1st time.. haha

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah,moga Irfan menjadi anak yang soleh...

    ReplyDelete
  6. Comeeeiii ^^ semua muka suciii

    ReplyDelete
  7. @Melissa Muklis
    Betulbetul. Macam2 karenah tgk kat dlm berita ada yg nangis, ada yg eksaited. Hihi

    ReplyDelete
  8. @PeRdU cINta
    Amiin. In shaa Allah, mudah-mudahan kak.

    ReplyDelete
  9. @Kim Chaa
    Kannn?.. Kanak2 suci dari dosa lagi.

    ReplyDelete
  10. hai singgah datang sini dan follow :)
    selamat berkenalan.

    ReplyDelete
  11. comelnya budak2 kecik pergi sekolah..hehehe^^

    ReplyDelete
  12. wah hantar LC. bagusnya !
    semoga Irfan membesar dgn baik dan jadi anak yg soleh ! :D

    ReplyDelete
  13. nampak seronok je semua. teringat pulak kenangan masa tadika dulu haha >.<

    ReplyDelete
  14. @ros nordin
    Kann. SUka tengok dorang. :)

    ReplyDelete
  15. @Scya Lollita
    Amiin ya rabbal alamin.. :)

    ReplyDelete
  16. @naaisyah S
    Haha. Amboii, jauh nau trobekk. :P

    ReplyDelete
  17. semoga berjaya n gembira belajar irfan

    ReplyDelete
  18. alahaii comelnyaa. seronok tgk gambar2 tu.

    ReplyDelete
  19. @Nabila Syifa
    In shaa Allah. Terima kasih achik2 atas doanya. Hihi

    ReplyDelete
  20. @Nur Najah
    Memang seronok tgk anak2 kecik nii. >_<

    ReplyDelete
  21. Comelnya dia.. Semoga membesar jadi anak yang soleh..

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N