1.1.14 = Sayonara Jahiliyyah

Wednesday, January 01, 2014


Bismillahirrahmanirrahim.

Yes. 
Hari ni 1.1.2014. 
Hari ni new year a.k.a tahun baru Masihi.

Awak, sedar tak?
Usia awak dan saya semakin bertambah dari hari ke hari.
Kadang-kadang kita tak sedar dengan benda ni.
Hanya tersedar apabila berlakunya peningkatan tahun macam hari ni.
"Aku tidak pernah rasa sedih ketika matahari terbenam kecuali kerana aku risau umurku ini makin meningkat tapi amalku masih belum bertambah..."
Imam al-Ghazali


Apa kata mulai detik ini.
Saat ini.
Kita buka buku baru.
Jom! Sama-sama kita tinggalkan jahiliyyah yang ada dalam diri kita.
Kita bermujahadah!
Sama-sama.
Ya. Kita!
Saya!
Awak!
Kita semua. ^_^

Awak... 
Betul... 
Mujahadah itu tidak senang. Tapi,ia juga tidak mustahil.
Mujahadah itu pahit kerana syurga itu indah sahabatku.
Bersabarlah.. :') 

Saya pasti kita boleh! :)
Sayonara jahiliyyah.
Babai jahiliyyah.
Selamat tinggal jahiliyyah.

You Might Also Like

4 comments

  1. hmm :( df entahlah hmm :(

    ReplyDelete
  2. @Detective Fiqa
    df pun boleh! in shaa Allah. Doa banyak2 kat Allah. dan cari sahabat2 yg blh support ke arah yg lbh baik. dan satu lg, sntiasa cari majlis ilmu. Note to myself jugak ni. :) Ok,trlebih panjang sudah komen saya. hewhew.

    ReplyDelete
  3. Bismillah,
    smga je awak, saya, all
    bisa bejuang
    wassalam

    ReplyDelete
  4. @Rohmah
    In shaa Allah! Salam perjuangan! :D

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N