Ukhti,Aku Cemburu Padamu..

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.k..

Artikel ni saya ambik dari fb sahabat saya..Semoga bermanfaat.Semoga artikel ni boleh menjadi motivasi untuk kita bermujahadah dalam menjadikan diri kita lebih hebat dan solehah..

UKHTI AKU CEMBURU PADAMU

Ukhti aku cemburu padamu..
Saat kau marah kau mampu memadamkan amarahmu..
Dan kau memilih menyimpannya daripada meluapkannya,
Padahal ku tahu saat itu hatimu sedang terluka.

Ukhti aku cemburu padamu..
Saat mereka bersuka-ria kau habiskan waktumu untuk hal yang berguna..
Kau tak hiraukan ajakan mereka dan kau sibukkan dirimu dengan cinta Allah dan cinta Rasulullah SAW

Ukhti aku cemburu padamu..
Ketika mereka berkata dengan emosi yang meledak-meledak dengan nada ancaman dan kasar..
Tapi kau balas dengan penuh kasih sayang
Kau tetap jalin persahabatan dan pertemanan..

Ukhti aku cemburu padamu..
Setiap hari kau panjangkan jilbabmu,
Kau tebarkan senyum semangatmu,
Padahal kau tahu saat itu
Mereka berbisik-bisik tentang perubahanmu itu..

Ukhti aku cemburu padamu..
Aku cemburu dengan diammu,
dengan tunduknya pandanganmu saat kau berhadapan dengan yang bukan mahrammu..
Kau hanya bicara seperlunya saja
Kerana kau takut pada fitnah dunia..

Ukhti aku cemburu padamu..
Disaat mereka semua sibuk bersms ria
dengan canda dan perhatian..
Tapi kau dengan tegas tidak memperdulikannya..
Kerana kau percaya jodoh itu ada padaNya,
tanpa Sms riapun jodoh pasti akan datang kerana kau tahu cinta seharusnya datang kerana Allah bukan kerana bersms ria..

Ukhti aku cemburu padamu..
Aku cemburu dengan ketaatanmu pada Robb kita..
Aku cemburu saat kau mampu melakukan hal yang Dia senangi dan meninggalkan segala hal yang Dia benci..

Ukhti,sungguh aku cemburu padamu
Robbi pasti sangat menyayangimu ukhti,
Dia pasti sangat mencintaimu,,
Kerana ketaatanmu pada Nya :’)

Ukhti,darimu aku banyak belajar erti hidup..
Kerana kepuasan hidup bukan di saat segala hal yang kita ingin dapat dipenuhi,
tapi tentang kepuasan saat kita dapat melawan bisikan-bisikan syaitan..




Post a Comment

4 Comments

  1. bagusnya wanita yang solehah.. :)

    ReplyDelete
  2. @ariff al-baqi
    Betul,samalaa dgn lelaki soleh. ^_^
    Moga kita trmasuk dlm golongan soleh n solehah.. :)

    ReplyDelete
  3. wowww. :0 hehehe bgus .teringin nak jadi wanita sebaik baik iman :)

    ReplyDelete
  4. @Detective Fiqa
    hehehe..samelaa kita det Fiqa. ^_^

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.