Tips Serikan Wajah.

Wednesday, July 04, 2012

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.k..
Good morning n sobahal khair buat sahabat sekalian.. ^_^

Tengok tajuk macam dah jadi pakar kecantikan pulak..hehe.Sebenarnya petua ni adalah benda yg kita dah biasa buat..Tapi,bukan tempek bedak,pastu letak lipstick eh..=,=

Ok,first of all~
  • Basahilah wajahmu dengan air wudhuk setiap masa.Jangan sapu tau lepas amik wudhuk tu.Sebab air yg menitik dari wajah kita tu boleh menghilangkan dosa2 kecik kita..Insya Allah.
  • Amalkan baca surah Yusuf ayat 4.
 Maksudnya:

Ketika Yusuf berkata kepada ayahnya (Ya'qub) : Hai bapaku!Sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan,aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku.
  •  Smile always~ :)
    Senyum tu kan sedekah..Dan kita jugak boleh jadi awet muda dgn sntiasa trsenyum..
sumber
  • Bertahajjud di sepertiga malam.
    Kalau tak percaya cuba pegi tilik muka orang yg alim,muka mereka sgt berseri..Terpancar cahaya keimanan di wajah mereka.Sangat menenangkan. :)
Sumber
Okey, itu sahaja perkongsian dari saya. Wassalam dan ma a'ssalamah.

You Might Also Like

8 comments

  1. hmm..pasal ayat ke 4 surah yusuf tu ade gk terbace..

    ReplyDelete
  2. betul..x yah mekap tebal tebal kan..muka mmg dh ada seri sendiri

    ReplyDelete
  3. perkongsian menarik :)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum ^^, good to know ;)

    ReplyDelete
  5. @liyana
    Alhamdulillah..Sama2 kita amalkan ek!hehe :)

    ReplyDelete
  6. @noornazuha
    Yup,betul..Kalau nak make up pun sikit2 jer..Jangan smpai tabarruj.

    ReplyDelete
  7. @nadzirah sofia
    Alhamdulillah..Moga bermanfaat buat semua. ^_^

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N