Don't be Lazy..

Sunday, January 15, 2012

Assalamualaikum kawan2..
Selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad s.a.w..

Apa khabar semua??hopefully sihat walafiat..
Kalau xsihat pun xpa..
Nikmat jugak tu..kafarah dosa insya Allah :)

Tadi saya dengar radio Ikim..Alhamdulillah..banyak ilmu bila dengar radio tu..Hiburan yang mendidik jiwa..
Dengar perkongsian dari Nik Nur Madihah,pelajar cemerlang 2008.Dia citerlaa serba sedikit tentang resipi kejayaan dia..Dan tak lain tak bukan dengan menjaga hubungan kita dengan pencipta,Allah s.w.t..
Jangan lupa kepada-Nya dalam kita sibuk menuntut ilmu.Kadang2 saya terfikir jugak.Dah elok2 kita bangun awal pagi,tapi hanya untuk buat homework dan study jer.Apa kata kalau kita luangkan sedikit mase untuk solat tahajjud ke sekejap..(pesanan untuk saya sendiri jugak ni)

kata-kata yg Nik Madihah pegang..
Lepas dengar jer kata2 ni..Saya terus pegi tulis nak jadikan kata2 semangat buat saya..So,don't be lazy ye kawan2..hehe.Dan,jangan hanya tau berusaha saja..Bertawakkallah juga dengan Allah..Jaga hubungan dengan ibu bapa dan guru2.Kerana keredhaan Allah itu terletak pada keredhaan mereka semua.

Satu lagi,belajar tu ikhlaskanlah kerana Allah..Jangan sebab nak exam jer..Ya,saya pun lupa jugak kadang2..Jadi,sentiasalah muhasabah diri..Kita belajar kerana apa?Ikhlas kerana Allah or semata2 nak berjaya dalam exam jer..Tepuk dada tanya iman..

Jadi,jom kita semua bersemangat dalam menuntut ilmu tak kira ilmu dunia ataupun ilmu akhirat.Sentiasalah kita perbetulkan niat kita kerana Allah semuanya..Insya Allah,semua kerja yang kita lakukan lebih berkat..
Akhir kalam,jangan malas2 ye kawan2 semua dan diri saya sendiri terutamanya..hehe.chaiyok3x!!



You Might Also Like

10 comments

  1. dont be lazy tu bermaksud kena ada pengurusan masa yg efisien ^^

    ReplyDelete
  2. @ariff al-baqi
    em..betul2x.hehe :)
    masa tu kan ibarat pedang yg memotong..

    ReplyDelete
  3. thanx ats peringatan..dh terasa sgt malas dh nie..

    http://dayasarmila.blogspot.com/2012/01/belajar-bukan-sebab-nak-gred.html

    ReplyDelete
  4. hee...mujahadah kemalasan 2...jgn dlayan sgt..t mkin mgade2 kemalasan 2..hee..pe pun..moge dipermudah segala urusan kita..inshaAllah...

    *salam ziarah mengerat ukhuwwah ^^

    ReplyDelete
  5. setuju..kadang2 ni bisikan syaitan yg suke sngt menyesatkan manusia

    ReplyDelete
  6. @baby boo
    no problemlah..hehe
    saya pun lebih kurang jer sbenarnya..
    kena kuat nak lawan nafsu malas ni.

    ReplyDelete
  7. @::WafaIrdina::
    Insya Allah..
    terima ksih sudi ziarah..ukhwah fillah insya Allah..^^

    ReplyDelete
  8. @misyamissyou
    tu lah..syaitan xpernah penat nak menyesatkan kita..so,jangan sesekali kita brputus asa dan tunduk kepadanya..

    ReplyDelete
  9. bittaufiq wal najah dlm setiap urusan..=)

    ~ sharing is caring..(^_~) ~

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)