Ramadhan bakal berlalu pergi..


Assalamualaikum..ape khabar sahabatku semua??
Alhamdulillah,kakak2 saya semuanya dah selamat sampai kat rumah dengan izin Allah.Sorang jer kakak saye xbalik sebab beraya kat rumah bapa mertuanya dan abang saye pun xbalik jugak sebab sedang menuntut ilmu kat Indon..

Tanpa kita sedari..insya Allah,tinggal esok sehari jer lagi kita akan berpuasa..Kemudian Ramadhan akan berlalu pergi meninggalkan kita dan Syawal pula yang akan menjemput.Ramadhan..bulan yg penuh barakah,di mana segala amalan yg kita lakukan dilipat gandakan oleh Allah s.w.t..Allahuakhbar..Sesungguhnya Allah itu maha pemurah lagi maha pengasih.

Bagaimana dengan Ramadhan kita tahun ini??Adakah kita hanya berpuasa dengan menahan lapar dan dahaga..ataupun kita berpuasa dari segala aspek dengan sebenar2 puasa..Tepuk dada tanya iman.Mudah-mudahan puasa kita diterima Allah..

Di akhir Ramadhan ini,apakah perasaan kita??Adakah kita gembira ataupun bersedih dengan pemergian Ramadhan ini??
Sesungguhnya orang yang beriman pasti akan bersedih untuk meninggalkan Ramadhan kareem ini.Namun,sebaliknya pula bagi orang yg tidak beriman kpd Allah..
gambar sekadar ilustrasi

" Wahai orang-orang yang beriman, kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang-orang terdahulu daripada kamu supaya kamu bertaqwa."                                                                                (surah-al Baqarah:183)

Mudah-mudahan taqwa kita akan meningkat seiring dengan pemergian Ramadhan tahun ini..Moga2 kita masih lagi berpeluang untuk menjejakkan kaki kita ke universiti Ramadhan pada tahun yg akan datang..

P/S:
Di kesempatan ini,saya ingin memohon maaf andainya ada silap n salah..
Gambar kat atas tu buruk sikit sebab saya baru belajar.hehe


Post a Comment

0 Comments