Senyum, Sapa, Salam

Wednesday, January 29, 2014

Bismillahirrahmanirrahim.

Good morning! ^_^
Start our day with a great smile and positive mind! Aku nak jadi lebih baik dari semalam! In shaa Allah. ;)

Ok!
3s (senyum, sapa, salam) biasanya akan digunakan bila ada program. Akak2 dan abang2 fasilitator akan bagitau adik2 peserta supaya amalkan perkara ni bila terjumpa sape2 jer. Tak kira fasi mahupun peserta itu sendiri. But, the problem is...
Perkara ni hanya diamalkan di dalam program. Habis program, habislah jugak budaya tu.. :-(

Why not lepas ni kita sama-sama amalkan 3s ni di semua tempat, tak kira kita duduk kat mana2 pun. Saya pasti penerimaan orang sekeliling pun akan positif jugak! ^_^
Malu? Itu normal. hehe.. Cubalah dengan senyum dulu.. Kalau tak berani nak sapa dan bagi salam pun takpe, senyumlah. It's sunnah right!
"Smile to the world and the world will smile back to you."
 In shaa Allah...
Dengan amalan 3s ni bukan sahaja boleh meningkatkan pahala kita bahkan meningkatkan kenalan kita. Tak perlu nak sombong-sombonglaa. Allah marah orang yg sombong ye sahabat2.

Okeh, so sama-samala kita berusaha mengamalkan 3s ni ye sahabat2. :D

p/s : saya menulis tak bermakna saya dah amalkan benda ni. hewhew.. Peace no war. ^^

You Might Also Like

6 comments

  1. @farah deena
    wa'salam..
    hehe. terus dpraktikkan. bagusnye.. :D

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum,

    salam pagi isnin dari bunda..

    ReplyDelete
  3. @BUNDA a.k.a KN
    wa'salam bunda. terima ksh sudi ziarah sini.. :)

    ReplyDelete
  4. Assalamu'alaykum,
    ukhti salam knal
    wassalam

    ReplyDelete
  5. @Rohmah
    Wa'salam.. Salam kenal jugak. :D

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)