Bila Program Ditangguh..

Bismillah.
Sepatutnya hari ni saya dan sahabat-sahabat akan mengikuti program anak angkat di perkampungan orang asli. Namun,disebabkan terdapat sedikit masalah program ini terpaksa ditangguh.. But,it's ok! ^_^

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Jadikan perkara ni sebagai pengalaman yang boleh mematangkan diri kita ye sahabat semua. Bak kata seniorita saya :
Anggaplah cabaran kita dalam berprogram ni sebagai tarbiyyah.. :)
Jangan berputus asa.. Mungkin Allah nak bagi masa untuk kita lebih memantapkan diri sebelum ke sana.. We don't know right? Selalu bersangka baik dengan Allah.. :') Allah knows better..
Kita merancang Allah juga merancang. Namun,perancangan Allah adalah yang terbaik.

Selain tu,izinkan saya share kata-kata dari seorang lagi senior program ni :
Penundaan program dakwah bukan bermaksud kita gagal mengurustadbir program dengan baik, tapi Allah menguji kelompok kita untuk betul-betul bersedia lahir dan batin untuk menjalani dakwah bersama masyarakat luar. Secara teori,mungkin ianya nampak mudah untuk diaplikasikan,dengan pelbagai ilmu dsb. Secara praktikalnya, ia bukan semudah yang disangka.
Saya setuju sangat dengan statement tu.. Kerja dakwah bukan kerja main-main. Kita perlu persiapkan diri luar dan dalam.
Semoga dengan penangguhan program ni,saya dan sahabat-sahabat dapat meningkatkan usaha dalam meneruskan gerak kerja. Besides,jangan dilupa untuk panjatkan doa kepada Allah s.w.t.
In shaa Allah, semoga dengan program ni kita menjadi asbab untuk penduduk di sana lebih mengenali islam..
Ameen..3x

#Ahad malam ni saya balik kampung!! ^_^  Assalamualaikum..




Post a Comment

0 Comments