Nasab Nabi Muhammad ﷺ

Friday, April 19, 2019

Nasab Nabi Muhammad ﷺ

Bersempena dengan hari Jumaat yang mulia ini, jom kita sama-sama menunjukkan kecintaan kita kepada baginda Nabi Muhammad ﷺ. Perbanyakkan solawat kepada baginda dan ikuti sunnah baginda.

Lagi satu, apa kata kita tambah lagi pembuktian cinta kita kepada baginda dengan menghafaz Nasab Nabi Muhammad ﷺ. Kalau nak dengar versi lagu agar mudah nak hafaz, boleh bukak link YouTube dekat SINI.

InshaAllah, kejap je nak hafaz ni. Yang penting, kita azam dan cuba. InshaAllah Allah permudahkan. :)

Berkata guru kami Alfadhil Ustaz Muhadir bin Haji Joll,
"Hafallah nasab Nabi Muhammad ﷺ ini. Tuliskan dalam kertas dan simpan dalam poket. Tapi, kalau simpan dalam poket takut nanti-nati hilang pulak. Jadi, kena usaha untuk tulis dalam fikiran kita. HAFAL."
Mudah-mudahan dengan usaha kita untuk menghafaz Nasab  Nabi Muhammad ﷺ ini, dapat lagi mendekatkan kita dengan baginda. Moga-moga kita direzkikan untuk bermimpi bertemu baginda. Moga-moga kita dapat bersama dengan baginda di jannatul firdaus kelak.

Aamiin Allahumma Aamiin.

You Might Also Like

14 comments

  1. baru tahu pasal ni... nice sharing ana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe no problem. Sharing is caring. ؛)

      Delete
  2. Nice sharing. Rasa macam hafal masa zaman sekolah rendah agama dulu. Now dah besar semua lupa T^T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalaa tu. Macam doa2 jgk, masa tadika/pasti banyak hafaz. Dah besar, banyak lupa. Sayalaa tuu. Hihi

      Delete
  3. Thanks for the sharing... Insya ALlah akan cuba menghafalnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2. InshaAllah, sama2lah kita.

      Delete
  4. thank you so much

    ReplyDelete
  5. terima kasih share! salam nifsu syaaban :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama kasihh. Alaa, dah terlewatlah pulak reply ni. Salam Ramadhan lah pulak eh. Hihi maap.

      Delete
  6. suka dgr ustaz don bila hafal nasab nabi muhamad. insyaAllah kita pun boleh kan. nak dengan t6ak nak je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3x. InshaAllah kita semua bolehhh. :D

      Delete
  7. terima kasih berkongsi👍👍👍

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)