Cuti dan Saya. ;)


Assalamualaikum guys!
Hah, i'm back. Tapi, lepasni krikkrik pulak kot. Hiuhiu. Disebabkan tengah bercuti kat rumah, dengan blog2 sekali bercuti jugaklah ye.

Sebenarnya ada sebab tau kenapa saya krikkrik, saya kat rumah kalau online mampu pakai data dan phone je. Data tu pun jarang2 je ye sebab saya memang kena jimat cermat. Sobs. Jadi mood berblog tu terus hilang dan of course major factor dia adalah penyakit "M" tu. You know what I mean kan? Kalau tak paham, buat2 paham jerlah ye. Hee

Yerlah, kalau nak seribu daya taknak seribu dalih kan? Kihkih.

Orait, disebabkan saya jarang online. Comment yang kalian ada tinggalkan kat blog Bidadari Superb ni saya terpaksa hide dulu sebab kalau publish nanti takut terlepas untuk terjah blog kalian pulak.

Anddd, cuti dah tak sampai sebulan jer lagi. Huwaaa, tak puas lagi cuti ni. Nanti dah nak kena pi kampus balik. Sedihnyaaa lahai. Tapi,takpalaa. Nama pun طلب علم kan? Sudah lumrah seorang penuntut ilmu untuk berjauhan dari kampung halaman. Harus qawiyy! :')

Ok, lagi apecer lagi ye nak merapu kat sini. Alhamdulillah, cuti ni walaupun takde buat part time. InshaAllah masih bermanfaat jadi domestic enginiur dengan ibuku yang tercinta dan adik. Haha ni betul ke acah je ni? Hmmmm.

Berkesempatan jugak ke Pondok Pasir Tumboh Ramadhan lepas, kejap je tapinya. Tidak full dari awal sampai habis. Saya pegi hujung2 je. Seronok tengok adik2 yang sangat bersemangat menuntut ilmu. Walaupun kecik lagi, sanggup tak balik kampung puasa dengan keluarga sebab nak "nadoh kitab". Masha Allah, semangat yang sangat luar biasa. Malu saya. Padahal mereka muda sangat lagi. :)

Lepas raya pulak, saya daftar kelas memandu. Masih belajar lagi sekarang ni, harapnya sempatlah dibereskan sebelum ke UIA. InshaAllah,doa teruuuus!

Last but not least, saya nak share satu gambar dari fb. Perkongsian yang sangat baik dan sangat bermanfaat. Kalam dari murabbi yang dicintai.


Allah. Allah.. Moga kita sentiasa menjadi hamba yang tawadhuk dan merendah diri. Kita ni hamba je. Tiada daya melainkan dengan bantuan Allah s.w.t.

Kan? Sesama kita muhasabah. :')


Post a Comment

13 Comments

  1. SubhanaAllah...alhamdulillah Ana baik-baik sahaja..bwgitulah lazimnya bila di kampung...kak PC bila balik kampung pun lazimnya agak jarang beronline di alam maya..tapi online dengan syurga-syurga...

    ReplyDelete
  2. Semoga berjaya dapatkan lesen memandu tu.. Rindu haih nak masuk blog ni.

    ReplyDelete
  3. Good luck Fatihah dalam kelas memandu. Dah dapat lesen nanti, makin panjang lah langkah ek. hihi.

    Penyakit M pun melanda akak jugak sekarang. haih, payah betul lah. Tak boleh nak buat apa dah. NIe sekarang baru berpeluang nak menjenguk rakan blogger :)

    Perkongsian di akhir entri ini sangat baik. TQ Fatihah for sharing dan remind us <3

    ReplyDelete
  4. Amboi sakannya bercuti...haha

    ReplyDelete
  5. domestic engineer pun okay je tu aslkan bermanfaat. hehe. share la camna rupa pondok pasir tumboh tu teringin nak tgk :)

    ReplyDelete
  6. GOODLUCK kls memandu,,even sypun x pernah lagi amik kelas memandu ni

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah Mudah-mudahan. Kita semua pendosa. Semoga Allah sudi mengampunkan kita.

    Selamat pulang ke Kampus in advance :)

    ReplyDelete
  8. wah dan lg g kelantan ya...

    ReplyDelete
  9. p/s br sempat nk sggh sini

    ReplyDelete
  10. bestnya cuti... tentu seronokk..

    ReplyDelete
  11. Singgah sini. Memang lama betul tak nampak :)

    ReplyDelete
  12. Assalam fatihah, moga segala urusan dipermudahkan Allah :)

    ReplyDelete
  13. lps dapat lesen nnt kita merempit sama2 ya kat highway karak ya ;-)

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.