Kesegaran Bunga di Cameron Highland.

Thursday, January 05, 2017

Kalau pegi Cameron Highland taksahlah tak tengok bunga-bunga kan? Kalau haritu saya cerita pasal Lavender, harini saya nak cerita pasal bunga-bungaan yang segar-segar kat sini. Actually, bukan cerita pun nak tunjuk gambar je. Kihkih.

Jom rasai dan nikmati kesegaran bunga-bunga di Cameron Highland melalui gambar-gambar yang saya amik ni. Diambil menggunakan smartphone je sebab takleh keluarkan kamera, nanti anak buah nak jadi photographer dan merebut kamera saya pulak. Haha 

Kesegaran Bunga di Cameron Highland.

Kesegaran Bunga di Cameron Highland.

Kesegaran Bunga di Cameron Highland.

Kesegaran Bunga di Cameron Highland.

Kesegaran Bunga di Cameron Highland.

Okeyy, ni pulak kaktus. Kami beli kaktus dan pokok-pokok yang mudah nak tanam je. Bunga-bunga tak beli pun. Sebab nak mudah taknak leceh-leceh kena siram ke apa. Hehe

kaktus cameron highland

kaktus cameron highland

Okeylah, itulah bebunga yang sempat saya snap. Sangat cantik bunga-bunga kat sana. Segar sungguh. Besar-besar, sihat-sihat semuanya. :)
Jadi, kalau peminat bunga mesti seronok pegi sana kan?

You Might Also Like

14 comments

  1. Kak PC suka berada ditaman bunga...aroma dia tu yang sangat istimewa...lagi waktu pagi...waktu masih berembun...subhanAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2. Waktu pagi antara wktu yg paling best utk kita nikmati alam. Segarrr sangat. :)


      Delete
  2. rindu pulak nak g CH lagi. best sgt kan dekat sana. sejuk je. bunga warna warni.semua cantik2.

    ReplyDelete
  3. Dah 9 tahun tak pergi Cameron. Entah macam mana rupanya sekarang.

    ReplyDelete
  4. cantik gambar. pakai camera phone apa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asus Zenfon 2. Okeylaa gambar dia klau lighting ok.

      Delete
  5. Pakai camera phone pun lawa gambar. ^^ cantik2 semuanya. ^^

    ReplyDelete
  6. Memang cantik sangat bunga kt sana...lama xpi cameron

    ReplyDelete
  7. salam, subhanallah cantik geram nengok kaktus tu heeee

    ReplyDelete
  8. cantik geram nengok kaktus tu

    ReplyDelete
  9. Baca post ni buat siqah rindu nak ke CH. Siqah suka ke sana walaupun sama je pemandangan dan tempat yang ada. Tapi entahlah. Suka suasana CH :)
    Cantik bunga2 semua! Nampak segar je. Betul cakap ana, pilih bunga kaktus je senang nak jaga. Bunga jugak kan. Hihi

    ReplyDelete
  10. teringin nak kembali ke CH.
    nyaman. meskipun tak sesejuk dulu kala.
    but ok la. nyaman...
    anak2 pun happy...

    ReplyDelete
  11. last two months pun sy naik cameron. sempat ke taman rama2 n boh tea plantation jugak. mmg best kt sana kan :)

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N