Mid Sem Break di Hostel~

Tuesday, November 12, 2013

Bismillah.

Ape kabar semua sahabat? Sekarang ni jarang sunggoh saya update blog. Sibuklaa kununnya. :p

Ceritanye macam ni,cuti sem hari tu saya tak balik sebab ada program. Mula2 serius sedih sebab tak dapat balik rumah. Saya ni pantang dengar cuti memang konfem akan balik walaupun tiket punyerlaa mahal.
Tapi,disebabkan ada program terpaksala buat pengorbanan sikit. Korbankan cuti untuk menuntut ilmu. :)

Ilmu dunia in shaa Allah hari2 kita dah belajar tapi ilmu agama macam mana? Jangan sesekali kita kata ilmu agama tu tak penting sebab ilmu tu lah nanti akan menjadi bekal kita di akhirat sana. Tapi ingat ye sahabat2, dalam mengejar ilmu tu jangan lupa mintak elok2 ngan ma abah kita. Jangan sampai dalam mengejar ilmu kita mengabaikan tanggungjawab trhadap kedua ibu bapa kita.

Alhamdulillah,banyak ilmu yang dapat saya kaut pada program hari tu. Harapnya dapat digunakan untuk memajukan islam pada hari ini dan masa hadapan. In shaa Allah. :D

Namun,pada cuti hari tuh tak sempatlaa pulak nak habiskan bahan bacaan. Buku2 bertimbun banyak tapi dah lama tak baca. Kesian dorang,dah berhabuk pun. huhu. Buku oklaa lagi tak sempat nak baca al-quran jangan sesekali tinggalkan ye semua.
Read al-quran at least one page a day. Boleh tak kita sama2 istiqamah dengan amalan ni? In shaa Allah boleh jer. Sama2 kita berusaha ok! ;) Tak baca banyak pun takpe tapi pastikan istiqamah. Al-quran boleh tolong kita di akhirat sana tau. So, sangatlah beruntung bagi orang2 yang sentiasa membaca al-quran. :D

Last but not least, jangan lupa call parents kita. At least seminggu sekali, tapi kalau saya seminggu dah rasa lama sangat dah. hihi :D
#Eh. Tetiba jumpe gambo nih.. haha :D

You Might Also Like

0 comments

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)