Aktiviti Time Cuti

Bismillahirrahmanirrahim..
Apa khabar sahabat semua?Lama dah saya tak mencoret kat belog ni..Esok in shaa Allah dah nak start sem baru.Tapi,kebanyakan uni lain bukak minggu depan.Lagi satu,hari ni sahabat2 sekolah menengah wat reunion,tapi tak dapatlaa saya nak join..huhu.Nak buat macam mane dah tugas sebagai seorang pelajar macam tu. :)

Cuti semester hampir sebulan hari tuh sempatlaa jugak melepas rindu kat ma,abah dan family.Semalam mase nak bertolak tu sedih sangat.huhu..Takpe2,mujahadah dalam menuntut ilmu. :)
Cuti hari tu dalam duduk merilek,tidur dan makan tu..Adelaa jugak saya join beberapa aktiviti..hehe

Main Masak-Masak & Khatamkan Novel
kek coklat..^_^
Hahah,kek ni buat pun sebab ada bahan2 yang lebih sebelum ni..Nak keluar gi kedai malas..huhu.Pastu ada buat makaroni bakar jugak tapi malas nak amik gambo..
dah lama saya beli novel ni tapi baru khatam
Novel ni memang superb!!Sape yang tak bace lagi bolehlaa cuba2 cari ye. ^^


Kuliah Ustaz Azhar Idrus
Gambar ustaz memang takderlaa..Orang penuh saya takleh nampak pun ustaz cuma boleh dengar suara jer..hehe.Gambar muslimat jer yang saya ada, :)
Sampai kat luar orang yang hadir..Masa ni ustaz belum sampai lagi,ramai lagi sebenarnye yang belum sampai masa ni.Orang ramai penuh sampai ke luar kawasan masjid masa kuliah berlangsung sebenarnya.Alhamdulillah.. ^_^

keratan akhbar Sinar Harian
Tamrin Nuqaba' 2013
Program ni berlangsung pada 31Jan hingga 2Feb hari tu dekat sekolah menengah saya dulu.Saya dan beberapa orang sahabat pegi jadi fasi kat sana.Program ni dibuat untuk adik2 naqib/naqibah.
adik2 naqib/naqibah
Sedang mendengar taklimat dari Ustaz Hassan,penasihat badan dakwah dan rohani sekolah saya..Ustaz Hassan ni hebat betul orangnya,dari saya form 1 sampai form 5,ustazlaa antara orang yang selalu kejut kitorang bangun qiamullail.Rindu :')

peserta muslimin

peserta muslimat
Adik-adik duk tengah nyanyi lagu tema program iaitu Untuk Sebuah Perubahan dari Fathul Jihad.Ustaz pun join sekali,kami kat belakang pun tengah semangat tu sebenarnya..hehe.


Program ceramah tentang kepentingan usrah dari seorang doktor yang dijemput khas.Ceramah ni semua student terlibat bukan peserta tamrin jer. :)



Program ni saya bukan jer boleh melepaskan rindu kat sekolah tapi jugak in shaa Allah dapat berkongsi ilmu dan jugak menimba ilmu dengan sahabat2 yang dah lama saya tak jumpa dan jugak dari adik2 hebat kat sekolah ni. :)
Semoga ukhuwwah kita berpanjangan dan terus dengan perjuangan menegakkan islam!




Post a Comment

4 Comments

  1. manffatkan cuti ya...bagus alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. eh ore kelate ko? sama la kita :)

    ReplyDelete
  3. @xila dot
    sikit jer kot isi dgn prkara yg brmanfaat.Banyaknye isi dgn makan dan tido je..hehe :p

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan kata-kata anda.