Disember Datang..

Saturday, December 08, 2012

Assalamualaikum to all my dear friends~

Sedar tak sedar dah masuk Disember kita sekarang ni.So,ape macam?Dah ready ke semua nak tambah satu angka kat umur masing2..Allahuakhbar,kejap jer rasa..
And,guess what?Angka satu kat depan umur saya akan bertukar wajah xlama lagi..Dah tua rupa-rupanya saya..huhu..Tapi,tu ikut tahun jer eh.Kalau ikut bulan,lambat lagi..hehe

Apepun,bersyukurlah dgn nikmat usia ni.Alhamdulillah..Dah lama kita hidup kat dunia ni dengan penuh kenikmatan dari Allah,jangan pula kita menjadi hamba yang tak tahu bersyukur.Jalankanlah tugas2 yang kita sudah diamanahkan.Tugas ape ye sahabat2?Tugas untuk menjadi seorang khalifah dan juga beribadah kepada Allah s.w.t.

sumber
Semakin bertambah usia kita,semakin bertambah jugalah waktu untuk kita mati.Mati itu kan pasti.Jadi,usia meningkat ibadah pun biarlah bertambah meningkat.Always be prepared!Kita tak tahu bila kita akan dijemput walaupun kita rasa kita masih muda..
"orang yang panjang umur bukanlah orang yang hidup sehingga seribu tahun,tapi,orang yang memanfaatkan setiap masa dalam hidupnya."

You Might Also Like

2 comments

  1. salam disember ., ;p

    ReplyDelete
  2. Adakah setiap saat hidupku ada nilai d sisi-Nya?

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N