Subhanallah..Indahnya Anugerah Allah.

Sunday, June 17, 2012

Bismillahirrahmanirrahim..
Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w..
Allohumma solli a'la Muhammad wa a'la ali Muhammad.
Assalamualaikum semua.. :)

Hari ni 17 Jun bersamaan 27 Rejab,hari Israk Mikraj..
Jadi,salam Israk Mikraj buat semua umat Islam di seluruh dunia..^_^
Ya,seperti yg kita semua tau..Kita dianugerahkan solat pada peristiwa ini..Ibadah yg paling penting sebagai seorang umat Islam..Solat juga adalah satu anugerah yg sangat hebat dari Allah s.w.t..

Yes,solat itu tiang agama..


Kenapa solat tu adalah anugerah??
Sebabnya bila kita solat,sape yg rase tenang...Kita jugakkan..
Jadi,inilah anugerah yg terhebat..Benda apa yg paling kita dambakan melainkan ketenangan jiwa.
Kalau kaya raya,cantik rupawan pun tapi hati tak tenang hidup kita takkan bermakna kawanku..
Ayuh,dirikanlah solat!Selain solat fardhu,kita juga boleh hiasi amalan kita dengan solat2 sunat.

Dalam tazkirah ustaz saya masa kat sekolah dulu..
Ustaz cakap,kalau kita nak jadi mat motor..Ada motor saja tak dipanggil mat motorkan??Tapi kita kena selalu main motor,tau serba serbi pasal motor..tak tau nak bagi contoh apa sebab kurang pengetahuan..Samalah dengan cerita solat ni,kalau nak jadi yg hebat,yg superb!Kita kena banyakkan amalan sunat kita..Setakat buat yg wajib,kita tak superb lagi.Insya Allah,sama2 kita amalkan..

Selain dari jiwa tenang,banyak lagi kebaikan solat yg sangat hebat..Sihat tubuh badan kita kawan2 kalau selalu solat..Exercise yg paling hebat.Tengok contoh junjungan besar kita,Nabi Muhammad s.a.w,baginda juga mempunyai tubuh badan yg sihat..
Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan 
Berwudhu'lah kamu sebelum kamu diwudhu'kan 
Dan solatlah kamu sebelum kamu disolatkan
alolo,comeinyerr dia..
Tak lupa juga,selamat hari bapa abah dan untuk semua para papa,ayah,daddy,abi,walid,baba dan sebagainya..hehe,terima kasih untuk segalanya..Sayang abah!!^_<

You Might Also Like

4 comments

  1. thanks for sharing. :)

    ReplyDelete
  2. betul2... tak payah lah kapel2 nie.. buang masa je :D

    ReplyDelete
  3. @mugmerah
    u r most welcome dear~ ^_^

    ReplyDelete
  4. @Mohammad Haziq
    hehe..couple lepas nikah xpa.

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N