Esok Balik!!

Friday, January 20, 2012

Assalamualaikum..
Alhamdulillah mase yg ditunggu2 akhirnya bakal tiba esok..
Insya Allah..Balik rumah a.k.a kampung..hehe

Hari ni sangat sibuk dan memenatkan..
Habis kelas jer pukul empat pastu 5.30 hingga 6.30 extra class..
Malam pulak ada discussion for research BI kitorang..hehe
Mencabar betul..Pastu basuh kain.
Semuanya gara2 nak balik esok..
Semangat..Semangat..

So,cuba kita renung..
Kita hidup kat dunia ni..Sudah semestinya kita akan pulang kembali kepada pencipta kita..
Macam mana agaknya persediaan kita nak menempuh saat yang bakal tiba ni xkira lambat mahupun cepat..
Agak2 persediaan kita sama ke macam kita nak balik kampung atau ke sesuatu tempat yg kita akan pergi lama..Rasanya masing2 dah ada jawapan bagi diri kita sendiri..
Ingat kawan2..kita pergi tak semestinya tunggu tua dulu..xsemestinya tunggu ada penyakit dulu..
Bila2 masa jer ajal boleh menjemput kita..

So,kita kenalaa bersiap2 dengan amalan yg baik dan soleh sebagai bekalan untuk ke akhirat sana..
Saya pun sering lupa jugak..
Kalau hal dunia ni semangat jer buat..Tapi kalau hal akhirat selamba jer..
Jangan sampai kita menyesal di akhirat sana..
Dah xberguna dah mase tu walau menangis air mata darah sekalipun.
Jadi,fikir-fikirkanlah..
Nak senang kat dunia yg sementara ni or kat akhirat yang kekal abadi..
Tepuk dada tanya iman..


note : tadi wat experiment Chemistry yg letup2..Berdebar betul sebelum buat..Tapi yg bestnya,saya punyer xletup..hehe..experiment success!!^__<




You Might Also Like

0 comments

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N