Berita Gembira dari Sahabatku..

Sunday, January 08, 2012

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum sahabat yg kusayangi kerana Allah..

Petang semalam,masa saya duk mengadap laptop,seorang sahabat saya time sekolah menengah dulu mesej..

Sahabat : Salam..
Saya : Wa'salam..Ada gapo?
Sahabat : Aku clash doh..huhu
Saya : Bakpo?(kenapa)..terkejut..
Sahabat : Aku xse doh gewe..Aku insaf doh.Aku nak jadi mace ore hok baik2.Tenang jah aku sero loni,lega.(Aku xnak dah couple.Aku dah insaf..Aku nak jadi macam orang yang baik2..Tenang jer aku rasa sekarang ni,lega)

Allahuakhbar..Menitis air mata saya mase baca mesej tu..Terima kasih ya Allah kerana memberi kesedaran kepada sahabatku ini..Saya pun mesej lagi..

Saya : Bagusnye..mung jangan sedih ye.sebab aku ada terbaca yg kita xkan kahwin dengan orang yg kita cintai atau sayangi tapi kita akan kahwin dengan orang yang Allah dah tetapkan sebagai jodoh kita..Jadi,kita xperlu bimbang pasal tu.
Sahabat : Aku ok..Aku rasa bahagia sangat sekarang ni..

Tengok,kuatkan sahabat saya..Dia yang mintak clash dengan lelaki tu sebab rasa bersalah dengan perbuatan tersebut.
Lagipun kami baru jer nak masuk 19 tahun..Kalau ikut logik xmungkinlah kami akan kahwin time ni..Jadi,buat apa kami nak dekatkan diri dengan aktiviti yg boleh mendekatkan diri kepada maksiat.Jangan risaulah semua..Kalau ada jodoh,takkan ke manalah..


sumber

Ya Allah,jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang,
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu..
Ameen..

Buat sahabat2 yang masih setia dengan kekasih hati..Berhati-hatilah,kerana cinta manusia yang tidak halal boleh menyebabkan hati kita lalai dan lupakan Allah,pemilik cinta kita yang sebenar dan agung..Jom kita kejar cinta Allah.Semuanya akan menjadi indah walaupun ditimpa kesusahan atau ketenangan kerana kita ada Allah yang sentiasa bersama kita..Sesungguhnya Allah itu sentiasa bersama2 dengan kita..Subhanallah,Allah itu maha pengasih lagi maha penyayang terhadap hamba-hamba-Nya..
Wallahua'lam..Assalamualaikum ^^

You Might Also Like

10 comments

  1. hmmm...eloklah tu...hanya dgn mengingati Allah saja jiwa kita kan tenang..:)

    ReplyDelete
  2. yeah betull..kalu yang berani nak bercinta, bersedialah untuk disakiti... Yang penting, bila rasa jodoh dah ada, jangan lupa bersyukur dan beristiqarah mohon petunjukNya. Kita cuma manusia wahai sahabat. Kita aku lupa, leka dan alpha dengan nikmat dunia. Jd sentiasalah beringat (pesan nie khas untuk aku juga)

    ReplyDelete
  3. hati yg baik akan tertaut dgn mereka yg baik hatinya.. ^_^

    tak ada istilah memiliki sblm lafaz akad sbgai jnji :)

    ReplyDelete
  4. " n0 couple until nikah.. "

    insyaAllah..sntiasa bahagia dlm limpahan kasih sayang Nya..=)

    ~ sharing is caring..(^_~) ~

    ReplyDelete
  5. @Ungu Violet
    Yup!!bila hati dah tenang hidup pun senang..hehe

    ReplyDelete
  6. @DinBlues
    Betul3x..kita memang kena saling ingat mengingati antara satu sama lain..Agama itukan nasihat..

    ReplyDelete
  7. @Mawar berduri
    Seperti janji Allah..perempuan yg baik itu untuk lelaki yg baik dan begitulah sebaliknya..Yakin dengan janji Allah ^^

    ReplyDelete
  8. @peRmaTa_ aGamA
    Setuju..no couple until nikah.
    insya Allah..Jom kita sama2 kejar cinta Allah dulu..^^

    ReplyDelete
  9. Dear Allah.. Please give me The Best Halal Relationship till Jannah.. Amenn.. :')

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N