life

Jodoh Tak Sampai Lagi?

Wednesday, April 27, 2011

bismillahirrahmanirrahim  n assalamualaikum..
sebenarnyer,kate2 ni ana ambik dari sms yang ana dapat..
so,rasenyer xsalah untuk dikongsi di sini..

boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu.Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui..
~Al-Baqarah:216~

wahai wanita solehah,
jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana itu,
xkan terpaut pada wanita hanya pada
kecantikan atau lirikan senyuman,
pada bicara manja yang menggoda,
pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya..
sesungguhnya lelaki itu adalah pemimpin kepada wanita.
andai belum sampai jodohmu,
anggaplah bahawa adam yang kau nantikan itu sedang membina 
sahsiah kepimpinannya bagi memimpin dirimu..
kerana pada wanita itu pasti ada kekurangannya dan
adam yang benar2 layak pasti akan hadir untuk melengkapkan kekuranganmu..
i.Allah..

jangan sekali2 menyerahkan cintamu pada sesuatu yang merosakkan..
kerana..
wanita itu ibarat rama2..
apabila jari tersentuh sayap rama2,maka coraknya akan hilang..
begitu juga dengan wanita,apabila lelaki bukan mahram
dibiarkan melihat dan menyentuh mana2 bahagian tubuhnya,
maka akan hilanglah sedikit demi sedikit kemanisan diri itu..
gambar nie saye guna wat profile twitter saye^^

jagalah sebaik mungkin dirimu itu kerana dirimu begitu berharga..
sebaik2 perhiasan duniawi adalah wanita solehah..

Diari

Kenduri..

Friday, April 01, 2011

assalamualaikum..

ari nie,rumah mak sedara ana wat kenduri..sempena aqiqah anak sepupu ana.nak tau tak??ana kene mesin kelapa lapan biji semuanya..huhu..penat betul bile dah siap tu..menggeletar tangan nie..tapi,xpe..best!!hehe

pastu,rumah ana pun tumpang meriah sekali sebab saudara mara ana dtg nak tengok anak sedara baru ana..huhu.seronok sebab dpt jumpe ramai sedara mara ari nie..esok,turn rumah ana pulak buat kenduri..kecik jerr..majlis tahnik dan bercukur jambul..semoga semuanya berjalan dgn lancar..
Amin..

oklaa,kene beransur2 utk tido dah nie..esok ade benyak lagi keje nak buat..
assalamualaikum..gud nite all.

P E N G O M E N