Kenapa Ye..

Wednesday, January 12, 2011

Assalamualaikum sahabat semua...slm ukhuwwah ana ucapkan..kaifahalukum????ana arap semuanya chat2 sume n berada di bwh limpah rahmat ALLAH s.w.t.Insya ALLAH.
Buat prtama kalinye ana menulis di sini,ana nak ucapkan brbanyak2 trm ksh kpd sume kwn2 yg sudi dtg ke blog ana yg xseberapa nie..
kan cantik lau mcm nie..
Mengapa ana memilih utk menekankn isu cinta di blog ana ini adalah krn pd mase ini dpt kite lihat para remaja di mase ini(mcmlaa dah tua) smkn trbuai dgn isu cinta duniawi semata2 trutamanya cinta trhadap org yg tdk sepatutnya...gadis mncintai lelaki pd usia msh sethn jagung manakala bgtulah sbaliknya padahal dlm Islam tiada prcintaan yg sia2 yg tdk mnjurus ke arah prkahwinan...memang tdk dinafikan cinta itu adalah fitrah namun itu tdk brmakna bhw kita blh brcinta sesuka hati..krn dgn brcinta ia blh mnjerumuskan diri kita ke lmbah zina.Naudzubillah!
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zinaitu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk."
(Surah Al-Isra' 17: Ayat Ke 32)
ALLAH bukan shj mgharamkan zina malah tdk mmbenarkn hambanya walaupun dgn  mndekati zina..ha!tgk para shabat bhw zina ini sgt brbahaya shgkan ALLAH tdk mmbenarkan kita sekalipun hanya dgn mndekatinya .tentu kwn2 tlh pun tahu bhw plbagai keburukn yg brlaku akibat drp prbuatan zina.cthnya spt:pmbuangan bayi,prpecahan keluargadan plbagai lg kburukan.dan dgn zina jg plbagai dosa yg lain akn menyusul..dosa buang bayi,mnjatuhkn maruah ibu bapa n etc lg.

Oleh sebab itu,ayuhlah kita brsama2 brjihad melawan nafsu kita..bangkitlah!apb kita dpt mncapai cinta Ilahi,I.ALLAH kita akan diprtemukan dgn jdh yg baik..yakin dgn ALLAH kwn2..INGAT!jika kita mndekati ALLAH sejengkal maka DIA akan mndekati kita sehasta dan jika kita mndekatiNYA sehasta maka dia akan mndekati kita sedepa..ini menunjukkan bhw ALLAH sgt2 mengasihi hambaNYA...

Saya memilih utk menekankn tjk tntang cinta ini krn saya bkn shj ingin menasihati para sahabat bahkan ingin mengingatkan diri saya sndiri yg sntiase alpa dan hanyut dgn nikmat duniawi yg semntara ini..
"Ya ALLAH, kau jauhilah kami semua drp godaan syaitan yg tdk prnah pts utk mghasut kami supaya melakukn dosa...AMIN.."
rasanya cukuplah utk mase nie dahulu..
p/s:first time menulis so arap para shbt blh mmberi komen trhdp penulisan saye nie..kalau ade yg slh jgn lupe gtaw ye..ana bdk baru blaja.

You Might Also Like

2 comments

  1. hehe.. ni first post akak eh? ^^

    ReplyDelete
  2. @miss anonymous
    Ahahaha. Malunya ya Allah...
    *tutup muka*

    ReplyDelete

Bismillah. Titipkan nasihat anda. :)

P E N G O M E N